تولید تخصصی و فروش انواع آجرنما و نسوز 09021684411

تولید تخصصی انواع آجرنما، آجر نسوز، آجر سنتی و آجر دکوراتیو و ...

تولید تخصصی و فروش انواع آجرنما و نسوز 09021684411

تولید تخصصی انواع آجرنما، آجر نسوز، آجر سنتی و آجر دکوراتیو و ...

ویژگی های منحصر به فرد آجر آهکی

آجر آهکی یا ماسه آهکی از مدلهای دیگر آجر می باشد. در سال ۱۸۸۴ برای اولین بار آجر آهکی در آلمان شروع به ساخته شدن کرد و انگلیس جزو سازندگان بزرگ این آجر بود.

معرفی آجر آهکی

آجری که از ترکیب آب، آهک زنده و سیلیس ساخته می شود را آجر ماسه آهکی گویند. اسم علمی این آجر، آجر سیلیکات کلسیم است و این اسم علمی سیلیس و آهک است که در بعضی بازارها به همین اسم شناخته می‌شوند.

هزینه آجر آهکی از دیگر مواد ساختمانی، کمتر است و با توجه به شرایط اقتصادی افراد بیشتری از آن استفاده می کنند که مدیران فروش وبسایت آجر آنلاین به شما خریداران گرامی در انتخاب بهترین و به صرفه ترین آجر نما کمک می نمایند.
کافیست از قسمت محصولات Ajoronline.com، ابتدا آجر مورد نظر خود را به همراه رنگ، ابعاد، میزان قالب آجر مورد نیاز و... انتخاب نمایید سپس با دریافت مشاوره رایگان از مدیران فروش آجر آنلاین و همچنین اطلاع از لیست قیمت ها بهترین و به صرفه ترین آجر نما  را انتخاب نمایید.

پخت آجر آهکی در دستگاه های ویژه‌ای به نام اتوکلاو صورت می پذیرد که با فشار بخار و حرارت ۱۲۰۰ درجه پخته می شود.

این حرارت باعث شده آجر آهکی مقاومت فشاری مناسبی پیدا کرده و مواد تشکیل دهنده آن به خوبی به هم چسبیده شوند.

شاخصه های آجر ماسه آهکی چیست؟

طریقه تولید آجر آهکی با سایر آجرهای مصنوعی و خاکی فرق دارد، به همین خاطر مشخصه های خاصی دارد که در زیر می بینیم:

  1.  قیمت تولید کم: ماسه بادی در شهر های ساحلی، زیاد وجود دارد به همین خاطر هزینه آجر ماسه آهکی در این شهرها مقرون به صرفه است.
  2.  استقامت در برابر سرما، یخ زدگی و فشار فراوان: آجر آهکی به خاطر اینکه با فشار فراوان ساخته می شود، استقامت فشاری خوبی را دارا می باشد که مقاومتش بعد از پختن به ۲۰۰ مگاپاسکال می رسد.
  3. استحکام فشاری آجر در مقابل مواد شیمیایی و رطوبت: آهک و سیلیس در برابر آب، رطوبت و سولفات ها استقامت مناسبی دارند، اما در مقابل سولفات منیزیم و آمونیوم مانند سیمان پرتلندمحکم نیستند.
  4. نظم در ابعاد و زیبایی: سایز یک شکل و منظم آجرهای آهکی به خاطر مدل قالب گیری، کم بودن درصد انقباض و انبساط شان می باشد که رنگ سفید این آجرها نمای ویژه ای را به آنها داده است.
  5. تنوع رنگ: آجر آهکی در واقع رنگ سفید دارد، ولی با استفاده از ترکیب رنگدانه ها می توان آجر رنگی مناسب خود را تهیه کرد.
  6. عایق صدا و گرما: آجر آهکی از ورود صدا و انتقال هوا جلوگیری می کند. آجر عایق صدا، آجر مخصوصی است که از آلودگی صوتی به داخل جلوگیری می نماید.

موارد مصرف آجر ماسه آهکی

این آجرها قابلیت تحمل فشارهای بالا را دارند؛ بنابراین در دیوارهای باربر استفاده می شوند. استحکام آجر ماسه آهکی در محیط نمکی و اسیدی خیلی پایین است و به خاطر جذب آب فراوان برای پی سازی در زمین های شوره زار اصلاً خوب نیست.

نکته قابل توجه اینکه اگر در دیوارکشی از آجر آهکی استفاده شود، بعد از گذشت چندین سال از ترکیب شدن این آجرها با دی اکسید کربن، سنگ آهک تولید می شود که باعث استحکام بیشتر دیوار می گردد.

اگر این نوشته برای شما مفید بود، پیشنهاد می‌شود نوشته معرفی آجر قزاقی را همراه با مشاهده بهترین تصاویر بخوانید.

از جمله محصولات جانبی آجر و آجر نما، می توان به پودر بندکشی آجر نما اشاره کرد. موقع چیدن آجر نما درزهای بین آنها که بند نیز نام دارد خالی می ماند. بندها را با ملات مخصوص پر می کنند که به آن پودر بندکشی آجر نما می گویند.
امروزه از پودر مخصوص بندکشی آجر نما به جای ساخت ملات مخصوص بندکشی استفاده می‌کنند.

ترکیبات پودر بندکشی آجر نما چیست؟

پودر بندکشی آجر نما از مصالح و مواد شیمیایی لازم کار و چسباندن آجر به دیوار ساخته شده است. به طور کلی بندکشی برای استحکام آجر و چسبندگی آن به دیوار و جلوگیری از نفوذ آب به سطح زیرین آجر نما و پیشگیری از تخریب و افتادن آن لازم و ضروری است.
خواص پودر بندکشی آجر نما به قرار زیر است:

  • بالا رفتن کیفیت و سرعت عمل بندکشی آجر نسبت به بقیه مصالح بندکشی
  • انعطاف پذیری و چسبندگی
  • جلوگیری از ترک خوردگی درزهای آجر نما
  • نداشتن انقباض
  • امکان خرید اینترنتی پودر بندکشی 
  • و...

مواد تشکیل دهنده پودر بندکشی آجر نما عبارتند از: سنگدانه های مناسب، غلیظ کننده، پلیمرهای پودری و  افزودنی‌های شیمیایی مجاز که با ترکیب این پودر با آب، مخلوط چسبنده ای به دست می آید که از سیمان و پلیمر های پودری تشکیل شده است.

محلول های شوره زدا، یکی دیگر از لوازم جانبی مصالح نما سازی است.

موارد مصرف پودر بندکشی آجر نما 

از پودر بندکشی بیشتر برای نما استفاده می شود و علاوه بر پر کردن درز کاشی و سرامیک در بندکشی آجر نما، سنگ های تزیینی و نیز سنگ های نما به کار می رود.

ویژگی های پودر بندکشی

یکی از ویژگی های پودر بندکشی، رنگ پودر است. پودر بندکشی، در رنگ های متنوعی متناسب با رنگ های مختلف آجر و سنگ نما تولید شده است.

شما با مشاهده صفحات محصولات Ajoronline که شامل تصاویری از پروژه های اجرایی، به همراه انواع رنگ ها و بندکشی آجر نظیر آجر هلندی، آجر نسوز و ... می باشد می توانید ایده های زیادی برای طراحی نمای داخلی و یا خارجی ساختمان خود با آجر کسب کنید.

از دیگر ویژگی‌های پودر بندکشی آجر نما مقاومت بالای آن در مقابل رطوبت محیط و آب‌های نزولی می باشد که دچار انقباض و ترک نمی شود.

چند نکته مهم در رابطه با مصرف پودر بندکشی آجر نما

  • هر سه کیلو گرم پودر بندکشی برای یک متر مربع مصرف می شود.
  • در شرایط مناسب قابل توجه است که به دور از نور مستقیم خورشید و یخبندان بسته بندی های اولیه این پودرها تا ۹ ماه قابل نگهداری است.
  • انجام بندکشی باید ۲۴ ساعت بعد از تمام شدن نصب آجر نما انجام شود.
  • خمیر بندکشی باید به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کند.
  • موقع استفاده از پودر بندکشی آجرنما مراقب دستها، صورت و چشم خود باشید و از دستکش و ماسک و عینک مخصوص استفاده کنید.